شرکت سامسونگ به‌دنبال توسعه 6G، نسل جدیدی از استاندارد شبکه ارتباطی تلفن همراه است که سرعت آن حدود پنجاه برابر 5G خواهد بود.

6g

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از گیزموچاینا، ایده این نسل جدید شبکه ارتباطی تلفن همراه را سامسونگ در یک مقاله علمی مطرح کرده است. با رسیدن به پیشرفت‌های احتمالی 6G، ادعا شده سرعت 6G تا یک ترابیت در ثانیه خواهد بود که ۵۰ برابر سریع‌تر از ۲۰ گیگابیت بر ثانیه در شبکه‌های 5G است.

با آمدن این نسل جدید ارتباطی، زمینه برای تحقق هولوگرام‌های موبایل با کیفیت بالا و فناوری واقعیت گسترده فراگیر (XR) فراهم خواهد شد. واقعیت گسترده یا تعمیم‌یافته (Extended Reality) یک اصطلاح عام و فراگیر است که فناوری‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی را دربر می‌گیرد. عملیاتی شدن این فناوری مستلزم وجود پهنای باند بالا و اینترنت با سرعت قابل توجه است که با 6G محقق خواهد شد. واقعیت گسترده یا تعمیم‌یافته در سال‌های آینده یکی از پایه‌های اصلی متاورس خواهد بود.

سامسونگ قصد دارد جزئیات بیشتری را از یافته‌های تحقیقات 6G خود در آینده به‌صورت عمومی منتشر کند. به‌جز سامسونگ شرکت‌های دیگری نیز در حال تحقیق برای تحقق شبکه 6G هستند.

کد خبر 675534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha